Waberer’s lanceert nieuwe intermodale oplossing

Dinsdag 30 mei 2017 — Waberer´s International Zrt., een leidende transportdienstverlener op de markt van complete zendingen in Europa, kondigde de lancering aan van een intermodale oplossing voor zijn klanten vanaf mei 2017, om zo beter in te spelen op de veranderende klantenbehoeften. Als deel van de nieuwe oplossing zal vanaf nu ook een trein worden ingezet voor het transport van goederen tussen Boedapest (Hongarije) en Neuss (Duitsland).

De nieuwe intermodale oplossing is beschikbaar voor alle partners van Waberer’s en zal zorgen voor betrouwbare en tijdige levering van goederen, ook op feestdagen.

Als deel van de dienst zal op elke weekdag een treinstel vertrekken in beide richtingen, waarbij de vertrekpunten in zowel Hongarije als Duitsland worden verlaten om 22u00 op dag 1 en de treinstellen aankomen op hun bestemming om 06u00 op dag 3. De treinen zullen het traject van ongeveer 1000 km non-stop afleggen en aankomen in specifieke terminals op elk van de bestemmingen teneinde een maximale veiligheid van de verzendingen te garanderen.

De intermodale zendingen zullen worden vervoerd door een P400-megatrailervloot, bestaande uit 400 trailers, specifiek ontworpen voor transport via het spoor. De onderneming is van plan in de toekomst zijn vloot verder uit te breiden tot 700 P400-megatrailers.

"Als milieubewuste onderneming die zich inzet voor innovatie, proberen we bij Waberer’s ons portfolio zo te ontwerpen dat we efficiёnte diensten kunnen verlenen en oplossingen kunnen aanbieden die een meerwaarde creёren voor onze partners en tegelijk weinig milieubelastend zijn. Onze nieuwe intermodale oplossing werd gelanceerd als onderdeel van deze ambitie en in de toekomst willen we graag deze dienst uitbreiden zowel qua capaciteit als qua nieuwe routes", aldus Ferenc Lajkó, CEO van Waberer´s International.

Momenteel werkt Waberer’s met zijn expertenteam aan de uitbreiding van het aanbod met nieuwe intermodale routes naar Italiё en het Ruhrgebied in Duitsland als volgende stap. Ze plannen ook de huidige capaciteit van 30 trailers per week op de recent geїntroduceerde Duitse route uit te breiden tot 100 in beide richtingen en daarnaast het aantal speciale trekkers (momenteel 24) in de nabije toekomst te verviervoudigen.

Einde

Over Waberer’s

Waberer’s is de grootste operator met eigen voertuigen binnen het segment Europese internationale volle vrachtwagenladingen (FTL, ´Full Truck Load´) van de transportmarkt, gemeten aan de omvang van de eigen vloot, en de grootste aanbieder van logistieke diensten in Hongarije, gemeten aan de inkomsten. Het bedrijf biedt optimale transportdiensten aan klanten in heel Europa. Met zijn moderne vloot van meer dan 3.500 trucks en een gemiddelde voertuigleeftijd van ongeveer 2 jaar, bereikte Waberer’s een totaal van bijna 450 miljoen kilometer op de Europese wegen in 2016. Het bedrijf stelt ca. 6.500 mensen tewerk en zijn binnenlandse logistieke capaciteit omvat meer dan 160 000 m2 moderne magazijnruimte.

Voor meer informatie, gelieve contact op te nemen met:

Indra Alex - Grayling Belgium

GSM: + 32 475 76 84 33